Pages

Monday, August 15, 2011

Tugasan RAYA dr NADIA

maaf la
baru baca pg nih...ada tugasan RAYA dr NADIA





perasaan lin ms 1 Syawal nnt,
insyaallah ms tu dh turun berat bdn


ye..
insyaallah ms 1 Syawal tu lin dh turun berat bdn
so, perasaannye...mesti la gembira. bkn nk riak...tp sedikit berbangga dgn pencapaian diri yg berjaya menurunkan berat bdn setelah menternak lemak2 dgn jayanye...selama 6 thn kebelakangan ni. lin ingat, klu dpt la berat bdn tu turun lbh dr yg lin target...iaitu 72kg, mgkn lin nk g beli baju raya (w/pun ms tu dh raya ke berapa la) tu pun klu baju tu msh ade dijual... baju tu bersaiz L...masa lin g cuba baju tu yg bersaiz L, lin bole sarung ke bdn dgn selesanya...cuma part kain jek sangkut kt perut...payah nk zip plak tu...


selalunye mknn pd SYAWAL

hmmmmmmmmm...sbb tiap2 tahun 1 Syawal raya kt negeri sembilan (FIL) mmg la wajib ade lemang kn....so mmg tala lemang jek..nk2 lagi lawn dgn rendang nogori kn...g rumah org berhari raya pun lemang manjang....
kuih raya, lin ni mudah kalah pd kuih yg guna marjerin (ceh mcm tau jek org tu buat kuih guna marjerin)...jd biasanye lin amik kerepek2 jek...tp jarang sgt jumpa kerepek2 kt umah org negeri sembilan nih...len la JOHOR
air...diorg biasa hidang air yg berais...hmmmmmmmmm minum je la...

back to JB, biasanye ibu dh tau lin akn balik raya ke 3...so, ibu kan msk balik rendang kegemaran lin, klu x pun dia akan msk soto, xpun laksa johor...tp kitorag kt JB, masuk raya ke 2 dh cari lauk pauk biasa...xlalu nk mkn rendang bagai...
tp balik JB maknanye...lin akan tambah berat bdn sekurang2 nye 2 kg...

perancangan mknn supaya berat bdn TIADA PENAMBAHAN

insyaallah, tahun ni akn lebih berhemat...dr segi pemakanan...
lemang n rendang... lebih pd meratah rendang la gamaknye...
air...lin akn bwk spare air mineral dlm kereta utk berhari raya kt umah org, nk bilas...balik dh mkn n minum kt umah org

back to JB...lin akan lebih selective bab mkn2...sbb kt JB mknn heaven sgt....



7 comments:

  1. bestnya meratah rendang kan...
    x sabar nak raya

    ReplyDelete
  2. dh x lama dj anum..ade lg 14 hari jek

    ReplyDelete
  3. x sabar nak raya dik .. x tahu lah mcm mana ekekek :)

    ReplyDelete
  4. kalau dulu, mesti fikir syokk nak beraya pastu makannnn apa saja kan Lin? Hehhehe..


    Bagus, bagus ada niat nak bawa mineral water dalam kereta. Strategi yang amat bagus.


    Pastikan raya nanti dapat bergaya dengan baju saiz L tu ekk. ntah2 dapat pakai saiz M dah nanti..


    Teruskan usahaa!!!

    ReplyDelete
  5. aah kak ieda, xsabar rasanye...

    nadia: ya betulllll dlu mkn selagi boleh mkn
    harap2 bole size L tu...size M dh jauh sgt target kot

    ReplyDelete
  6. dengar2x lagu raya ptg ni, baca lak akak cite psl rendang..mkn smgt la..hehe..chaiyok kak..,jayakan misi diet

    ReplyDelete
  7. tu la mia..insyaallah kali ni akn berjaya walaupun sikit...

    ReplyDelete